Najnowsze rozwiązania technologiczne

Poznaj nowe technologie, śledź nowinki w obrębie techniki, informatyki i nauki

Szkolenia/rozwój

Angielski dla firm – jak zachęcić pracowników do uczestnictwa w kursie? Podpowiadamy!

Coraz więcej firm zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne są szkolenia dla pracowników. Zwłaszcza kursy dotyczące szlifowania swoich umiejętności językowych są bardzo potrzebne, by prowadzić udane negocjacje oraz nawiązywać współpracę z zagranicznymi przedsiębiorstwami. Jednak sama organizacja szkolenia z języka angielskiego nie wystarczy – istotne jest także odpowiednie zachęcenie do tego swoich pracowników.

Angielski dla firm – wybierz najlepszy dzień i godzinę

Największy problem przy szkoleniach z języka angielskiego dla firm pojawia się, jeśli chodzi o frekwencję. Co z tego, że prezes firmy zapewni szkolenie, gdy zjawi się na nim tylko kilka osób? Kluczowe jest tutaj dopasowanie odpowiedniego dnia i godziny. Nawet z obowiązkowych szkoleń pracownicy mogą łatwo się wycofać, poprzez podawanie różnych wymówek. Największe prawdopodobieństwo ich używania jest w piątek. To końcówka tygodnia, a zarazem początek weekendu, więc pracownicy nie marzą o niczym innym, jak o powrocie do rodziny i odpoczynku. Optymalnym terminem szkolenia z angielskiego dla firm wydaje się środa. To połowa tygodnia, gdzie wszyscy są już wdrożeni w tryb pracy, a przy tym nie są myślami w domu. Do tego trzeba także wziąć pod uwagę godzinę – zbyt wczesna pora wiąże się z niewyspaniem, a zbyt późna ze zmęczeniem. Warto dokładnie przemyśleć, kiedy szkolenie będzie miało największy sens.

Angielski dla firm – podziel pracowników na grupy

Jeśli oczywiście takie rozwiązanie jest możliwe, to zalecamy przygotowanie konkretnych szkoleń pod inne grupy. Poziom znajomości języka angielskiego wśród pracowników może zdecydowanie się różnić. Osoby, które są już zaawansowane w temacie będą po prostu się nudzić słuchając wszystkiego od podstaw, przez co pieniądze firmowe pójdą na marne. Z kolei ci, którzy nauczeni są tylko podstaw nie wyniosą zbyt wiele z zajęć ze specjalistycznym językiem i wysokim poziomem. Żeby tego uniknąć, warto wybierać kursy o różnej trudności i dzielić pracowników w grupy. To na pewno przysporzy większych kosztów, ale zawsze można zdecydować się na dofinansowanie do szkoleń dla firm, co przyniesie na pewno lepsze rezultaty.

Angielski dla firm – powiadom o tym, jak ważny jest udział w szkoleniu

Angielski dla firm to świetne rozwiązanie, gdy tylko cieszy się wysoką frekwencją. Jeśli pracownicy zostaną poinformowani o nim zdawkowo, to nie będą czuli większej potrzeby wzięcia w nim udziału. Jednak, jeśli sam prezes powie o tym, jak istotny jest dla niego udział w kursie i jak duże korzyści przyniesie to całej firmie oraz pracownikom, to jest większe prawdopodobieństwo, że zjawi się więcej osób. Jeszcze lepszym pomysłem jest zaznaczenie, że udział jest obowiązkowy. Żeby uniknąć pojawiających się wymówek, wróć do punktu pierwszego i pamiętaj o odpowiedniej dacie i godzinie ustalonego kursu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *